21 jul 2014

Cap de setmana passat per aigua!

Divendres passava per la base de Nootka-kayak a Sitges, on recollia el Surf-ski que em deixaven de la marca Sipre, el Sea Vortex. Feia temps que feia servir material de Sipre per mar, i va ser després de fer-los una visita a Esposende (Portugal), que vaig decantar-me per probar els seus Surfskis. A l'espera del nou Aqua Veloce, vam probar el seu antecessor el Sea Vortex, barcos molt ràpids però molt inestables. És molt més aconsellable iniciar-se amb un Marlin o un Aqua Fun de la mateixa casa.
Aqui podeu llegir un article sobre esls Surfskis de la marca.
Aprofitant la visita a Nootka-kayaks, probava material de SUP, la taula inflable Red 12,6" de Race, molt divertida i ràpida. Un esport nou; més material.
Tornant al Sipre, el recollia el divendres per estrenar-lo el dissabte a una regata de Copa d' Espanya a La Villa Joiosa (Alacant), a la que anava com a membre del C.N. Banyoles.
La veritat és que aquests Valencians ho tenen ben montat. El club de Villa joiosa te un angar ple de surfskis i kayaks de mar, de totes les marques i prestacions. A veure quan arriba això cap aquí dalt.
 Bé, la cursa sortia a plè migdia. A les 12:30, amb downwind ( es diu en Surfski quan el vent apreta per darrera), feiem 7,5km giravem i tornavem amb vent en contra. A l'anada s'anava més ràpid, però al no notar vent la calor era extrema, cosa que va condicionar el desenvolupament de la cursa. Els meus dubtes sobre si seria capaç de domar el Sea Vortex en aquelles condicions s'esvaïen a mida que avançava la regata, i amb molts recolçaments aconseguia evitar la volcada i anar agafant confiança per recuperar posicions, ja que sortia l'últim. Però no ens enganyem, és una disciplina molt técnica i molt elititzada, les primeres posicions estan reservades a grans palistes de pista que porten tota la vida a la piragua. La regata avançava i ja començava a passar-ho bé amb el "downwind", la meva tragectoria era en zigazaga, buscant les onades per popa per notar la sensació de surfejar amb un kayak de 6,45m de llarg i 44cm d'amplada. I finalment arribava a la ciavoga havent avançat més de 15 embarcacions, per encarar els últims quilòmetres vent en contra, més lents però més frescos. També el mar em semblava més difícil, i va ser en un dels forts recolzaments per evitar la volcada on vaig sentir el "crec" del carboni estellant-se i vaig veure com la cullera esquerra estava oberta, apunt de trencar-se. Semblava inminent, però anava aguantant, fins que al cap d'uns 10 minuts va dir prou, la pala se'm va partir i jo vaig acabar a l'aigua! Una pena, però que bé s'estava en remull després de la calor que havíem passat.

Així doncs aquí acabava la meva regata, però no l'expedició, ens quedava una llarga tornada. Això sí, la furgo carregada de medalles. Or pel K2 sub23 (encara juvenils) Pol i Ofir, or pel Sub 23 Lluís, or en dones senior per l'Aurora i bronze per en Coro i cinquè lloc per en Caix en homes senior.
Va ser un cap de setmana diferent, una introducció al Surfski, tocant la pala, que és al menys una desena part del meu esport principal, els raids, i que s'ha d'entrenar com a tal.
Queda un mes per tornar a treure a competir el Sipre, aquestas vegada en una proba combinada, Campionat d'Espanya de Quadriatló. 1,5km nedant, 8km kayak, 40km bici i 10km corrent, on segur que el Sipre tindrà moltíssimes més opcions de fer podi!


No hay comentarios:

Publicar un comentario